Загальні вимоги до письмової атестаційної роботи
Випускники професійно-технічних навчальних закладів (крім вищих технічних училищ) проходять державну випускну кваліфікаційну атестацію, яка включає:
1. кваліфікаційну пробну роботу;
2. письмову атестаційну роботу або творчу роботу, що її замінює;
3. атестацію в межах вимог кваліфікаційної характеристики.
Письмові атестаційні роботи виконуються з метою перевірки уміння учнів застосовувати отримані знання на виробництві.
Завдання для учнів видаються в останні місяці теоретичного навчання, до початку виробничої практики. Письмові атестаційні роботи повинні бути здані учнями своєчасно для перевірки і рецензування викладачем спецтехнології, але не пізніше за місяць до атестації. Виконанням письмових атестаційних робіт керує викладач спеціальної технології. Кращим варіантом контролю за виконанням письмових робіт є використання графіка (або сіткового графіка), на підставі якого здійснюються консультації та написання розділів письмової роботи.
Теми письмових атестаційних робіт підбирає викладач спецтехнології, вони розглядаються методичною комісією і затверджуються заступником директора навчального закладу з навчально - виробничої роботи. Теми творчих робіт підбирають викладач спецтехнології та майстер виробничого навчання. Виріб або творча робота замінює письмову атестаційну роботу. Виріб або творча робота повинні мати пояснювальну записку і відповідні графічні роботи.
Теми письмових атестаційних робіт повинні відповідати змісту виробничої практики учнів, обсягу знань, умінь, навичок передбачених навчальними програмами і кваліфікаційними характеристиками.
Виконані і перевірені письмові роботи зберігаються в навчальному закладі і видаються учням для підготовки за 2...3 дні до державної атестації. Після атестації роботи зберігаються в навчальному закладі напротязі 1 року.
Обсяг письмової атестаційної роботи повинен складати 15...25 друкованих аркушів формату А4. Для друкування рекомендується комп’ютерний шрифт Times New Roman № 12...14. В об’єм письмової роботи входять також два листи графічної роботи формату А3. (Інструкція про порядок проведення випускних кваліфікаційних екзаменів в професійно – технічних навчальних закладах).
При виконанні письмових атестаційних робіт необхідно дотримуватися єдиних правил і вимог, державних стандартів на виконання графічних робіт, вимог міжнародних систем одиниць вимірювання та інше.
Зміст завдання до письмової роботи
Письмові атестаційні і роботи учнів включають такі розділи.
1. Введення
В розділі розкривають загальні поняття про тему роботи, її зв’язок з виробництвом, про місце процесу в технології виробництва. Обсяг введення – не більше 1сторінки.
2. Призначення, принцип дії, будова та робота пристрою (модуля, приладу, технологічного об’єкта), його технічна характеристика
Можливий варіант розроблення і опис технологічного процесу виконання роботи, вибір і коротка технічна характеристика обладнання, інструментів, приладів, пристосувань, параметрів і режимів виконання процесу, обумовлення технічних вимог, які пред’явлені до роботи з використанням знань, отриманих в процесі теоретичного навчання.
Опис фізичних, хімічних та інших властивостей, що використовуються на виробництві.
Обсяг частини-3...7 сторінок. В окремих випадках – до 60% роботи.
3. Функціональна або структурна схема технологічного процесу, схема контролю чи регулювання процесу, схема кінематична, електрична чи інші
Частина виконується в основному в графічному вигляді, з дотриманням вимог стандартів до оформлення таких робіт.
Обсяг частини – 1...2 листи.
4. Монтаж
Установка, монтаж устаткування, приладів, пристроїв, систем. Ведення технологічного процесу.
Обсяг частини – 2...4 сторінок.
5. Розрахункова частина
Розрахунки технологічні або за завданням викладача. Визначення економічної ефективності технологічного процесу. Розрахунки та обумовлення вибору засобів захисту за максимальним струмом, за іншими показниками. Визначення коефіцієнтів (коефіцієнта корисної дії, коефіцієнта підсилення, коефіцієнта передачі та інших). Розрахунки похибок приладів чи пристроїв.
Обсяг частини 1...2 сторінок.
6. Ремонт, налаштовування, перевірка, повірка
Дефекти пристрою, приладу, технологічного процесу. Процес ремонту (розбирання, дефектування, ремонт і складання), технологічні картки, картки режимів, технічні вимоги. Технологія ремонтних робіт.
Процес налаштовування, критерії працездатності пристрою.
Перевірка пристроїв, обладнання, повірка приладів. Опис стендового обладнання чи інших видів перевірки пристроїв. Вимоги державних стандартів, метрології до відремонтованих пристроїв.
Обсяг частини – 3...7 сторінок.
7. Налагодження систем, пристроїв, об’єктів
Налагодження пристроїв контролю, регулювання, сигналізації, блокування. Налагодження устаткування. Вибір оптимальних умов для технологічного процесу. Пробний пуск, виведення процесу на нормальний режим. Операційні картки налагодження, схеми увімкнення об’єктів.
Обсяг частини – 2...5 сторінок.
8. Експлуатація систем, об’єктів, пристроїв, устаткування
Картки типових відказів в роботі пристроїв, норми на обслуговування, заходи для гарантованого довготривалого використання пристроїв в роботі. Норми безаварійної роботи.
Обсяг частини 2...5 сторінок.
9. Організація робочого місця та охорона праці
Вимоги до організації робочого місця, безпечні методи роботи, надання першої медичної допомоги потерпілим, заходи по самозберіганню та виживанню в аварійних ситуаціях.
10. Графічна частина
Робоче креслення виробу, інструмента, пристосування, схема кінематична, схема електрична та інші.
Формат А3. “ 2 листи. Виконуються з дотримуванням державних стандартів.
Оформлення листів
1. Титульний лист
Титульний лист - це перший лист письмової роботи. Виконується креслярським (комп’ютерним) шрифтом.
Титульний лист виконується на форматі А4 з використанням стандартної рамки за формою, що приводиться.
Поле 1
Управління освіти і науки
Київської обласної державної адміністрації.
Поле 2
Комітет з професійно-технічної освіти
Поле 3.
ДПТНЗ «Білоцерківський професійний ліцей».
Поле 4.
Назва письмової атестаційної роботи.
Поле 5.
Випускна письмова атестаційна робота.
Поле 6.
Виконав учень.....(Прізвище, ім’я та по-батькові, група).
Поле 7.
Атестація. Рецензія (мотивація оцінки). Прізвище викладача спец технології.
Поле 8. м. Біла Церква. 200.. рік
Зразок титульної сторінки
Міністерство освіти і науки України
Обласне управління освіти і науки
Київської обласної державної адміністрації
Комітет з професійно-технічної освіти
ДПТНЗ
« Білоцерківський професійний ліцей»
Система контролю температури з автоматичними електронними мостами КСМ2
Випускна письмова атестаційна робота
Виконав Учень групи Nо 19
Коваленко
Андрій Анатолійович
Атестація
Рецензія
Викладач Л. О. Довгополий
Біла Церква
2007 рік
Завдання до письмової атестаційної роботи
Завдання видається учневі у віддрукованому вигляді, з підписом викладача та затвердженням заступником директора училища з навчально-виробничої роботи.
Зразок завдання.
«Затверджую»
Заступник директора ДПТНЗ «Білоцерківський
професійний ліцей» з НВР
В М Мороз
«-------»---------------2007 р.
Завдання до випускної
письмової атестаційної роботи
Учень Вакуленко Іван Миколайович
Група N0 19
Тема
Застосування приладів КСД2 в системах автоматизації виробництва
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13. Введення
Призначення та будова автоматичного приладу КСД2
Робота приладу КСД2 в диференційно – трансформаторній системі
Технічна характеристика приладів та перетворювачів, які працюють в комплекті з приладом КСД2
Функціональна схема контролю параметра з використанням приладу КСД2
Монтаж приладу КСД2
Розрахункова частина. Визначити допустиму похибку приладу КСД2, якщо його діапазон вимірювання складає 0...10 кг/год, а клас точності 0,5%
Ремонт, налаштовування та повірка приладу КСД2
Налагодження систем з вторинним приладом КСД2
Експлуатація систем з приладом КСД2
Організація робочого місця та охорона праці
Використанні джерела
Зміст
Питання
Графічна частина
1.Формат А3. Схема електрична принципова приладу КСД2
2. Формат А3. Блок - схема стенда для повірки приладу КСД2
Дата видачі завдання ............................................................................
Дата здачі роботи ...................................................................................
Викладач спец технології ..................................(Л. О. Довгополий)
Зразок робочої сторінки, форма рамки та нумерація сторінок
Введення
Сучасна індустрія України не може розвиватися без високого рівня автоматизації виробництва. Передбачається здійснити комплексну автоматизацію технологічних процесів з наступним переходом до цехів, підприємств – автоматів, які забезпечили б високу техніко – економічну ефективність виробництва.
Для різних за профілем підприємств, які спрямовані на випуск окремих видів продукції, проектуються і впроваджуються відповідні засоби автоматизації. Розроблено ряд приладів для контролю і керування технологічними процесами, що дає можливість створювати специфічні системи автоматичного контролю, керування та регулювання на промислових підприємствах і в сільськогосподарському виробництві використовують широкий спектр контрольно – вимірювальних приладів та автоматичних пристроїв (КВП та А). Насиченість виробництва засобами контролю та автоматичного керування постійно зростає. Автоматизація виробництва стає невід’ємною складовою технологічних процесів.
Монтаж, налагодження та обслуговування складних агрегатів КВП та А, якими комплектуються виробництва, неможливі без спеціальних знань. Професія «Слюсар з контрольно – вимірювальних приладів та автоматики» покликана для виконання таких робіт.
Тема письмової роботи про контроль параметрів на об’єктах є актуальною в здійсненні автоматизації виробництва.
Розкриття питань письмового завдання
Наступні частини описуються згідно завдання. Питання завдання розкриваються в повному обсязі, з використанням матеріалу, передбаченого навчальною програмою. Кожна частина починається з нового листа, назва частини виділяється більшим шрифтом. Листи повинні мати стандартні рамки, вони нумеруються в нижній частині листа, на відведеному місці.
Графічна частина
Графічна частина виконується на ватманському папері форматом А3. При необхідності може бути використаний формат А2.
Креслення виконуються на підставі вимог державних стандартів щодо графічних робіт. Основний напис використовується стандартний. Специфікація чи перелік апаратів, обладнання, матеріалів можуть бути розміщені в стандартній таблиці на форматі основного креслення чи окремо, на додатковому форматі.
При виконанні схем (електричних, електронних, пневматичних, гідравлічних чи інших), які виконуються з відповідним модулем, доцільно користуватися координатною сіткою
Креслення вставляються в письмову роботу, в кінці папки.
Зразок графічної частини приведено нижче.
Перелік використаних джерел, зміст роботи
В кінці письмової роботи на окремих листах учень приводить список використаних джерел та зміст роботи.
Робота викладача з учнями
Для ефективної роботи учнів по написанню письмової атестаційної роботи викладач спецтехнологіі повинен раціонально організувати цей процес.
Бажано скласти графік зустрічі з учнями та надання їм консультації до відповідних тем. Найкраще це робити в останні місяці теоретичного процесу, до виїзду на практику. Таким чином можуть бути вирішені проблеми з теоретичної частини письмової роботи. На період практики залишаться тільки питання, пов’язані з виробничою практикою та з виробництвом безпосередньо.
Оформлення творчої роботи
До виробу чи творчої роботи, які прирівнюються до письмової екзаменаційної роботи, оформляється пояснювальна записка.
Записка включає титульний лист, лист-завдання, пояснення роботи пристрою (виробу) та правила користування ним, необхідні графічні роботи.
Пояснювальна записка виконується на аркушах паперу формату А4 та зшивається в папку.